2020-03-18 14:20Press release

Budbee lanserar app

Budbee lanserar app - möjliggör ännu bättre service för hemleveranser!

Budbees tracking via en länk i ett mail/sms, har sedan start varit väldigt uppskattad av våra kunder. Budbee har ofta fått lovord kring möjligheten för konsumenter att kunna välja sina preferenser för hur leveransen skall gå till samt möjligheten att följa leveransen i realtid. Snittbetyget från miljontals konsumenter är 4,9 av 5,0.

En stor teknisk fördel med den historiska trackingen har varit att den helt saknar barriärer för att till fullo kunna nyttja hela Budbees tjänst. Som konsument behöver man bara kunna ta emot mail/sms och öppna en webbsida. Att trackingen gjorts så tillgänglig är fantastiskt och vår tracking via sms/länk kommer självklart att finnas kvar och vidareutvecklas. Nu har vi dock kommit till en fas där vi har hundratusentals lojala konsumenter och vi vill lansera något som förbättrar upplevelsen rejält!

Vi har insett att den bästa lösningen för att ta servicen till nästa nivå för hemleveranser är att lansera en app. I appen kan vi på ett säkert sätt samla information om både konsumenters leveranser och deras preferenser, vilket skapar nya spännande möjligheter. Redan från start finns flera smidiga funktioner. Exempelvis får man som konsument en översikt över sina pågående och historiska leveranser samt möjligheten att ställa in personliga leverans-preferenser i sin profil, så att man inte behöver justera detta vid varje enskild order. För de konsumenter och handlare som använder Budbees returhämtning är det väldigt smidigt att nu hitta den aktuella leveransen och för konsumenten att kunna boka en returhämtning redan samma kväll.

Bild 1. Översikt och profil

Många konsumenter hör av sig till oss och undrar vart de kan köpa en viss produkt, som också levereras av Budbee. Som en del i att underlätta för våra kunder har vi därför skapat en lösning till denna fråga. I vår app kan man söka efter produkter som kan levereras med Budbee - hela vägen hem till din dörr. Vi ser redan nu, efter några dagar, att detta är en mycket uppskattad tjänst!

Bild 2. Produktsök

Ladda ner Budbees app på AppStore eller Google Play! Med Vänliga Hälsningar

Kontakt: Simon Strindberg, simon@budbee.com,070-161 26 78

About budbee

Budbee är Nordens ledande företag inom hemleveranser till privatpersoner. Företaget har sitt säte i Stockholm och erbjuder hemleverans i Sverige, Finland, Danmark och Nederländerna. Idag jobbar Budbee med företag såsom H&M, Stadium, Lindex, XXL, Asos och hundratals fler. Snittbetyget från miljontals konsumenter är 4,9 av 5,0.