2020-06-17 12:02Press release

Trygg hemleverans med BankID

BankID - nu för signering vid hemleverans!
Nu behöver du som mottagare inte längre signera med fingret på chaufförens handenhet när du tar emot varor som kräver signatur vid leverans! Istället kan du i lugn och ro signera med BankID på din egen enhet när det passar dig.

När man som mottagare signerat sin leverans med BankID får man tillgång till en unik kod som vid leveranstillfället används för att identifiera sig. Detta sker enkelt genom att visa upp eller berätta koden för chauffören som då verifierar den och därefter levererar varorna.

“Jag är fantastiskt glad att se hur vi hela tiden fortsätter förbättra e-handeln med smidigare och säkrare leveranser!

Förutom en förbättring kring möjligheten att förhindra bedrägerier är detta en
fantastiskt bra lösning för att kunna signera leveranser men ändå bibehålla social
distans i tider av COVID-19.” - Simon Strindberg, Kommunikationschef

Hur ser det ut för mottagaren?
Mottagaren informeras och guidas genom Budbees app eller tracking. Där är det mycket enkelt att signera med BankID på samma eller en annan enhet. När man som mottagare signerat får man förutom koden, tillgång till alla andra uppskattade funktioner som är kopplade till Budbees hemleveranser!

About Budbee

Budbee är ett tech-företag som har skapat en modern last-mile logistikservice för e-handel. Vi har valt att kalla det Logtech. Sedan 2016 har Budbee revolutionerat branschen för hemleveranser och idag erbjuder vi vår tjänst till 30 miljoner människor i Sverige, Nederländerna, Finland och Danmark. Efter många miljoner betygsatta leveranser är det genomsnittliga omdömet från konsumenterna 4,9 av 5,0.

Chief Communications Officer
Simon Strindberg